Особливу увагу психологічна служба приділяє соціально-психологічній адаптації першокурсників. Тому, на початку навчального року проводиться серія зустрічей зі здобувачами освіти нового набору та їх кураторами. Планується та обговорюється сумісна робота психолога з куратором щодо надання допомоги здобувачам освіти під час адаптації до навчання у коледжі. Завдяки результатам соціально-психологічних досліджень виявляються здобувачі освіти, що потребують особливої уваги, з якими проводяться індивідуальні заняття, які будуються на виявленні первинних проблем, поглибленій діагностиці, обговоренні результатів тестування, наданні рекомендацій, порад. Кожен крок психологічної служби спрямований на згуртованість групи, налагодженість міжособистісних стосунків, позитивне лідерство, а також розвиток особистісних якостей.
Для визначення актуальних проблем та шляхів надання допомоги здобувачам освіти нового набору і кураторам, психологічною службою кожного року проводиться психологічне дослідження соціально-психологічної адаптованості здобувачів освіти та опитування щодо труднощів з якими вони стикаються протягом адаптаційного періоду. Завдяки отриманим результатам виявляються труднощі, з якими щорічно зустрічаються здобувачі освіти нового набору, а саме:
– комунікативні труднощі: непорозуміння з однолітками; взаємодії з викладачами; відсутність навиків порозуміння з батьками.
– особистісно – емоційної сфери: проблеми адаптації пов’язані з особистісними якостями здобувача освіти (конфліктність, сором’язливість, егоцентричність).
Для покращення адаптаційного періоду практичним психологом проводяться заняття з елементами тренінгу, тематичні бесіди, під час проведення виховних годин.
Результати досліджень показують, що ефективність адаптаційного процесу залежить від психологічного комфорту особистості, рівня мотивації, взаємодії здобувачів освіти з викладацьким складом, самоконтролю, самоорганізації, особистісних особливостей, комунікативних та організаторських здібностей. Завдання психологічної служби коледжу полягає у наданні психологічної допомоги здобувачам освіти нового набору під час адаптації та кураторам перших курсів у формі індивідуальних консультацій та групових занять на виховних годинах.