12 квітня студентка І курсу відділення «Агрономія», спеціальності
«Зелене будівництво та садово-паркове господарство» Новосадюк Анна під
керівництвом викладача гуманітарних дисциплін Кисіль Ганни брали участь в
Науково-практичній конференції для студентів та обдарованої молоді.
Темою для дослідження було обрано «Студентське життя в умовах
війни». Адже з початком повномасштабної війни суттєвих змін зазнали не
лише форми навчання і його зміст, а й студентське життя. Воно змінило свій
звичний хід і ритм.
Змішаний формат навчання розділив студентські курси і став
перешкодою для живого спілкування в стінах закладу та за його межами в
позаурочний час. Також часті повітряні тривоги негативно впливають на
психоемоційний стан студентів. А перманентне перебування в стані стресу не
сприяє повноцінному опануванню навчальним матеріалом. Та й робити
звичайні буденні речі стало дуже складно. А саме навчання вимагає значного
ресурсу – як психологічного, так і фізичного. І розподіляти свій час і
вирішувати, як його провести, чим заповнити, уже буде сам студент.
Метою і завданням роботи було дослідити як саме війна вплинула на
зміст студентського життя. Що втратила студентська молодь і яких нових
навиків вони набули? Чи стала війна для них додатковою мотивацією в
навчанні? Чи залишилась надія на відновлення звичного студентського життя?
Що рятує молодь від напруження і стресу?
Для дослідження було створено канал в Телеграм, де проводилось
анонімне опитування серед студентів ІІІ і ІV курсів. Адже вони мали змогу
навчатися ще до початку повномасштабного вторгнення, і тому можуть дати
відповіді на питання, які були метою дослідження.
В результаті опитування було отримано цілий ряд висновків, основні з
яких:
1. Попри війну студенти вважають навчання найкращим часом в
своєму житті, але й відчувають брак повноцінного живого
спілкування через змішаний формат навчання.
2. Об’єми завдань для самостійного опрацювання не вважають аж
надто великими і встигають їх опрацьовувати, навіть в таких не
простих умовах.
3. Вважають, що викладачі частіше бувають до них лояльними та не
знижують оцінки за невиконані завдання., відчувають від них
підтримку.
4. Щоб не відчувати негативу, новини переглядають зрідка, але
фактор стресу в їхньому житті присутній.
5. Шукають ті речі, які рятують від стресу: спорт, музика,
волонтерство, благодійні заходи.
6. Колектив своєї групи вважають дружнім, хоч більша частина їх
не проживає в гуртожитку, тому спілкуються переважно не
перервах. Розом з тим, через війну багато хто втратив зв’язок з
колишніми друзями.
7. Хотіли б більше виховних заходів на тему патріотичного
виховання, екскурсійних поїздок.
8. Прагнуть більшого спілкування з дирекцією коледжу.
Молодь швидко адаптується до нових реалій. В своєму колі
спілкування знаходять способи для екологічного подолання
стресу. Вірять в близьке завершення війни і мріють про
відновлення подорожей країною та за її межі.